Presentation
Împreună cu experți incontestabili și factori de decizie din industrie, cea de-a doua ediție a AUTOMOTIVE LOGISTICS SUMMIT aduce noi tematici de discuție, subiecte actuale și probleme din sfera logistică și încearcă să răspundă unor întrebări extrem de importante:
- Încotro se îndreaptă industria automotive? Care sunt trendurile care definesc procesele logistice și de producție?
- Care sunt zonele din lanțul logistic unde producătorii ar trebui să inoveze pentru a răspunde cererii în creștere a clientului final, care dorește să primească produsul “just in time”, imediat, nu în câteva luni?
- Care sunt riscurile la care este expusă industria și cum pot logistica și tehnologia să diminueze aceste amenințări?
- Care și unde sunt principalele oportunități de investiții în România și Europa de Est în domeniul auto?
Tematică
- Panel 1 – Supply chain disrupted
Complexitatea lanțului logistic al industriei automotive are o serie de riscuri inerente: de la embuteiaje ale liniei de producție, la dezastre naturale care se produc într-o parte a lumii, dar au un impact generalizat asupra întregii industrii, până la relațiile de interdependență cu anumiți furnizori.
Tehnologia revoluționează deja modul în care producătorii răspund comportamentelor în schimbare ale consumatorilor, și tot tehnologia poate juca un rol important în managementul riscurilor logistice.
Cât de pregătiți sunt producătorii, furnizorii și prestatorii de servicii logistice să facă față neprevăzutului, dar în același timp să mențină un flux de mărfuri neîntrerupt și să poate regândi procesele în termeni de eficiență? Cum putem răspunde antitezei productivitate crescută, costuri reduse?
- Panel 2 – Logistica vehiculelor finite
Atunci când produsul finit nu poate fi livrat către clienți, orice alt avantaj competitiv dispare pur și simplu. Pe măsură ce producția de vehicule în Europa crește, nevoia de transport pentru a aduce vehiculele de la liniile de producție mai aproape de clienți devine tot mai prezantă.
Furnizorii de servicii logistice și companiile de transport investesc deja în servicii și echipamente și în noi instrumente moderne pentru a monitoriza marfa, dar și în ambalaje returnabile și echipamente de manipulare. Ce mod de transport se potrivește cel mai bine industriei auto și de ce? Ce pot face producătorii și furnizorii pentru a reduce presiunea pusă pe resursele logistice și ce fac de fapt?
- Panel 3 – Aftermarket: logistica are nevoie de reglaj fin
Achiziția unei mașini este partea ușoară. Partea dificilă vine mai târziu, atunci când mașina are nevoie de reparații, iar clientul de piese de schimb. Pe cât de vital pe atât de complicat, supply chainul pieselor de schimb definește întreaga dinamică producător-client.
Care sunt trendurile în comercializarea și distribuția pieselor de schimb? Care sunt provocările și cum pot fi îmbunătățite serviciile pe acest segment?
Open Talk
- Investiții SMART în România
Când, unde și de ce? Hotărârea de a investi într-o nouă unitate de producție, care răspunde cel mai bine obiectivelor și strategiei de dezvoltare a companiei nu este una ușor de luat pentru orice producător.
Proximitatea geografică față de clienți, competiția, disponibilitea și nivelul de calificare al forței de muncă, condițiile economice, infrastructura, mediul legislativ, capacitatea de inovație, disponibilitatea terenurilor, sunt parametri care facilitează decizia deschiderii unei noi fabrici într-o zonă sau alta, într-o țară sau alta. Ce atuuri mai are România?